Permohonan penangguhan pengajian hendaklah dikemukakan kepada Seksyen Rekod, Bahagian Pengurusan Akademik (BPA) selepas lengkap mengisi Borang Permohonan Penangguhan Pengajian.
Syarat-syarat Penangguhan Pengajian
-
Permohonan menangguhkan pengajian hendaklah dikemukakan kepada Bahagian Pengurusan Akademik selewat-lewatnya satu (1) minggu sebelum minggu peperiksaan akhir dijalankan.
-
Bayaran penangguhan pengajian sebanyak RM100/jam kredit dan yuran penginapan akan dikenakan bermula minggu kedua (2) perkuliahan.
-
Had maksimum permohonan penangguhan hanya tiga (3) sesi pengajian sahaja sepanjang tempoh program pengajian yang diikuti.
-
Permohonan penangguhan program boleh dibuat dengan menggunakan borang AKA 10 (Tangguh Pengajian) yang dikeluarkan oleh Seksyen Rekod, BPA.
-
Alasan penangguhan pengajian :
-
Pelajar yang sakit dalam tempoh yang lama boleh diberi penangguhan pengajian untuk sesi tertentu oleh Ketua Jabatan dan Dekan Fakulti berasaskan perakuan Pegawai Perubatan yang diiktiraf oleh Kolej Universiti.
-
Perakuan daripada ibu bapa atau penjaga atau majikan boleh dipertimbangkan bagi kes-kes tertentu.
-
-
Pelajar yang menangguh pengajian hendaklah membuat pendaftaran semula pada sesi yang ditetapkan.