-
Pengguguran atau penambahan kursus secara online boleh dibuat melalaui MyLMS bermula minggu pertama sesi perkuliahan bermula
-
Bagi pelajar-pelajar yang lompat semester dan melebihi semester dikehendaki mengisi Borang AKA 16 (Borang Permohonan Tambah/Gugur Kursus) secara manual dengan mendapatkan pengesahan Pensyarah dan kelulusan daripada Ketua Jabatan. Borang boleh diperolehi di Seksyen Seksyen Pengurusan Pengajian Pelajar, Bahagian Pengurusan Akademik.
-
Pelajar boleh menambah mana-mana kursus sehingga minggu kedua (2) perkuliahan setiap sesi pengajian.
-
Pelajar boleh menggugurkan mana-mana kursus sehingga minggu ketiga (3) perkuliahan setiap sesi pengajian.
-
Pengguguran atau penambahan kursus selepas tempoh yang telah ditetapkan, pelajar perlu mendapat kelulusan Dekan dan akan dikenakan denda.
-
Sebarang pembetulan pendaftaran kursus hendaklah dibuat pada minggu tambah atau gugur kursus.
-
Pelajar TIDAK DIBENARKAN membuat Penambahan selepas Minggu Ke-4 perkuliahan dan TIDAK DIBENARKAN membuat Pengguguran kursus selepas Minggu Ke-5 perkuliahan.
Carta Aliran Proses Tambah / Gugur Kursus
SEMAK JADUAL TAMBAH / GUGUR KURSUS |
![]() |
TAMBAH KURSUS DI myLMS PELAJAR |
![]() |
GUGUR KURSUS DI myLMS PELAJAR |
![]() |
CETAK SLIP PENDAFTARAN KURSUS |
![]() |
PENYEMAKAN TAMBAH / GUGUR KURSUS YANG TELAH DIBUAT |